söndag 18 februari 2007

Helgens loppisfynd!

Det här vackra fatet hittade jag på loppisen. Jag tvekade lite först, tyckte att det var lite för dyrt. Men det är ett gammalt Höganäs fat och jag tycker att det är väldigt vackert. Så jag kunde inte låta bli. (Ursäkta att bilden är suddig)

Hittade även en kornish med ett vackert snirkligt mönster på som jag målat med v-slip. Tänkte sätta upp den ovanför ytterdörrarna i hallen, och sy ett draperi i linnetyg. Ska visa före och efter-bilder på det vid ett annat tillfälle. Jag tror att det kan bli fint.

Det är väl många med mig som gillar luffarslöjd?
När jag ramlar över nåt objekt så är det svårt att stå emot.
Men som i många fall så kan man fynda på Indiska, vilket jag brukar göra.







Likaså det här tvåvåningsfatet är från Indiska. Men jag behöver nog fråga mig själv. Hur många tvåvåningsfat behöver man?
Jag har även ett i zink ute på trappan med lite kuddmossa och andra naturfynd. Tänk att så lite kan göra så mycket. Sen står de andra faten lite här och var och är bara snygga.


31 kommentarer:

Ingrid sa...

Så flotte loppisfunn! Artig å få med seg slike skatter hjem! Ha ei fin uke!

Anonym sa...

Fin fina fynd! Ha en underbar dag!

Jennyshemochharmoni sa...

Jättefina saker! Det är så underbart med loppisar! Jag gjorde också några härliga fynd i helgen, får se om jag visar dem framöver! Ha en skön måndag!

Dans på roser... sa...

Kjempefine ting! Lekkert, lekkert!

Interiørhuset sa...

Så vakre loppis funn!! Indiska har så mye flott er innom der så ofte jeg kan=)

Signe sa...

Superfina saker! Fatet blev så fint mot teglet!
Alltid fint med våningsfat! :)

http://designe.blogg.se

♥ Pia... sa...

ja verkligen ett fint loppisfynd :)

MODERN COUNTRY sa...

Å, for et lykketreff at jeg fant bloggen din, love it! Kjempefine funn du har gjordt, herlig :)
Aina

Dans på roser... sa...

Takk for tipset med å klippe ned lavendelen! Gleder meg til å følge med på siden din videre. :)

Stina sa...

Här var det trevligt och mysigt med jättefina bilder.
Kram Stina

Ginny Gibson sa...

What a beautiful home, don't understand the words but the photo's are fabulous!

Thank you for sharing your world with all of us.

best wishes Ginny

Minne sa...

Kakfatet var helt underbart och fågelburen också. Vill ha! Ha en bra vecka!

Minne sa...

jag menar förstås hängampeln och inte fågelbur!

Trude sa...

Hei, så mye flott du har på bloggen din!Hit må jeg absolutt tilbake igjen.Nydelig skrift på veggen,jeg har nettopp malt et dikt oppunder taket på barnerommet,ble så søtt!!Legger en link til siden din.Ha en fin dag

SOFIE sa...

Åhhh så fint du bor! Vilken härlig blogg! Här kommer jag definitivt kika in jämt och ständingt ;) Jätte kul att få se alla fina inspirerade bilder! Jag blir alldeles imponerad =) Massa kramar!

hulukvarn sa...

Kakfat kan man aldrig ha för många:)jättefina fynd!

Pernilla sa...

Jag har fått en utmaning som jag nu lämnar vidare till dig om du vill så finns mer info på min blogg!

Kram så länge, så syns vi morgon!

Spets och snor sa...

Hej!
Var har du tagit vägen?

Stina sa...

Härlig blogg du har. Kram Stina

Birgittas minnen sa...

Jättefina saker, kakfatet känner jag ett behov av, vi är en familj som fikar mycket. Snygga bilder.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Emma Käte vilken häftigt namn, är båda förnamn? Kul grejer du hittade i helgen, visst är det underbart med loppisar.
hälsningar Tyra i Vaxholm

Southern Heart sa...

Your home is lovely, and I so enjoy your photos!

Fondly,

Andrea

My Lovely Home sa...

Hej fick tipps om dig av stygga lilla loppan. Jag skall skriva en text på väggen och vet inte riktigt hur man gör. Skriver du på frihand eller har du en mall? jag såg den där texten du har i vackre hjem, om man översätter den hur blir den då? man kan ju använda olika ord men hur skulle du översätta den? Du har ett jättefint hem=) tack på förhand kram

♥ Pia... sa...

Hej var är du????????

MODERN COUNTRY sa...

Heisann, hvor ble du av ? Jeg har vært innom her ganske så ofte og det begynner jo å bli en stund siden du var her. Håper ikke det har skjedd noe, men at du har det bra. Håper du kommer tilbake!! Kram från Aina :)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Gumman :) Har du stoppet med bloggingen? Jeg vil bare iallefall si at jeg har vært innom og savner innlegga og deg :) Ha en god vår og så håper jeg du kommer igjen, kram :)

Poppins sa...

Våningsfatet var läckert, även ampeln. Det får bli ett besök på Indiska...

Handplockat sa...

så fint

har du slutat att blogga
så länge sedna du gjorde inlägg!!!

ha det bäst

Anonym sa...

Så vackert du har och visst kan man göra riktigt fina fynd på loppisar !

Kram Kram
Carina

Unknown sa...

Åh så mkt fint!

Noa Noa Accessories sa...

I see that you take inspiration from NOA NOA - I love this brand so much I setup my own shop. I can understand why you would find them so inspiring
Minnie