måndag 12 februari 2007

Uppåt väggarna

Hallen del 1

Har sett i många inredningstidningar att man kan skriva en text på väggen. Jag är väldigt förtjust i det. Hittade en liten vers på danska som jag sen skrev med hobbyfärg på hallväggen. Hade först tänkt att översätta den till svenska men det blev liksom inte samma sak. Visst är det något speciellt med danska?
Känner på mig att det kommer att bli en del skrivande på väggarna här hemma. Hur lär man en treåring att det är bara mamma som får skriva på väggarna? Ja ja, den stunden den sorgen.
Spegeln på väggen var guldfärgad innan, men efter en dragning med v-slip så blev den så här fin.
Det lilla qviltade täcket på stolen hade jag i min dockevagn som liten. Va glad jag är att sånt finns kvar. Få se bara hur länge det får hänga där innan Ella (treåringen) tar det till sin vagn.
Trasmattor i vitt och pastell, som syns här i bild, har vi i hela huset. Dom har jättefina på Rusta!
Tänkte visa lite mer av vår hall nästa gång. Så håll tillgodo med de här bilderna så länge.

Här ser ni versen på nära håll. Den svarta gammeldags kroken och doftpåsen hittade jag i en underbar butik i Eskilstuna som heter: "Nina Prenkers bakficka."
Har aldrig varit i en sån fantastisk butik. Ville ha med mig allting hem!!
Köpte även krokarna till badrummet och lite annat smått & gott. Det är nog första gången jag är avundsjuk på att min "big sister" bor i E-tuna och inte på västkusten som jag. Hon kan ju poppa in i den här butiken titt som tätt, grrr!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart vacker hall du har! Riktigt fint att skriva en text på väggen :)

Pernilla sa...

Hörrdu, så fint det blev! Nu måste du ta med hobbylacken och penseln och fixa det på min vardagsrumsvägg också – du lovade! KRAM

Ingrid sa...

Så pent det ble med skrift på veggen! Hvordan fikk du det til? Brukte du sjablong?

Emma Käte sa...

Ingrid: Jag använde ingen schablon, utan en projektor som vi kopplade laptopen till. Typsnittet hittade vi på internet. Svårt att förklara så här.

bine sa...

jamen,det blev ju underbart,tyckte dom på jobbet oxå,jag blir inspirerad av dig,lillasyster,var kan jag måla nånstans??

Jennyshemochharmoni sa...

Åååå va underbart hem du har! Hoppas det är ok om jag länkar till dig! Superfint! Kul att du länkat till mig! Jag gillar verkligen skriften i hallen. Skulle vilja göra så i mitt sovrum. Ha en toppenbra dag!

Dans på roser... sa...

Jeg snublet akkurat over bloggen din nå.... Her har du mye fint!!!! Jeg kommer snart innom igjen!

anna k. sa...

Hej hej - här var det VÄLDIGT trevligt, jag kommer tillbaka!

Anonym sa...

vilken fin sida du har, hur skrev du texten, på fri hand?

Anonym sa...

Lisa igen, ursäkta nu såg jag att du skrivit hur du gjort.

Signe sa...

Oj, va fint du har!

Signe sa...

Skrev bara lite förra gången för jag var osäker på mitt login.
Det blev ju superfint med texten på väggen!
Vilken fin sida du har! :)

Emma Käte sa...

Tack så mycket för de uppmuntande kommentarerna. Testa att skriva nåt på väggen, det är jättekul att göra det. Och fint blir det ju!

Minne sa...

Oh, så fint du skrivit. Danska låter verkligen underbart och klingande. Ska se om jag hittar en vägg att skriva på, om jag kan övertala maken. ha en skön helg!

hulukvarn sa...

Vad fint du har!! första besöket hos dig!! jag undrar lite vad du använder för pensel för att få texten så fin och nätt?? tack på förhand...

Dans på roser... sa...

Så nydelig blogg du har! Fantastisk! Herlig hall du har! Hit kommer jeg snart igjen, jeg linker gjerne til deg, hvis det er ok?

Emma Käte sa...

Hulukvarn: Tack så mycket. Penseln jag använder är väldigt tunn och spetsig. Och färgen var ljusgrå hobbyfärg.

Kathrin: Tack så mycket för de uppmuntrande kommentarerna. Du får gärna länka till mig.

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Tittar in här igen :) Tänkte kolla med dig var du hittat den fina texten, är så sugen att göra något liknande hemma hos mig! Måste fråga också var du hämtat typsnittet, tips på någon sida?

Minna Mercke Schmidt sa...

Jag har också drömt om att få skriva på väggen, men det har inte blivit av än... Tänk om man stavar fel : ))) Håller på att renovera ett gästhus, ska öva där. Det är min premiärbesök hos dig, jättefint, jag kommer garanterat tillbaka!

Rara Ting sa...

Va fint det blev!! Hmm, kanske en idé till ovanvåningen! Vet du var man hittar fina ord? Finns det någon bra hemsida för det?

http://anglagard.blogspot.com